Polityka prywatności i plików cookies
Szanowni Państwo!
Jeżeli trafili Państwo tutaj, to niezawodny znak, że cenią Państwo swoją prywatność. Doskonale to rozumiemy, dlatego oddajemy w Państwa ręce dokument, w którym w jednym miejscu znajdą Państwo zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w związku z funkcjonowaniem strony internetowej www.csncalma.pl. Informacja formalna na początek – administratorem strony jest Calma Małgorzata Ordon. Niniejsza polityka prywatności została skonstruowana w formie pytań i odpowiedzi. Wybór takiej formy został podyktowany dbałością o przejrzystość i czytelność prezentowanych Państwu informacji. Poniżej znajdą Państwo treści niniejszej polityki odpowiadającej pytaniom, na które kolejno odpowiadamy.
1. Kto jest administratorem danych osobowych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Calma Małgorzata Ordon, ul. Świętokrzyska 25, 80-180 Gdańsk, NIP 784 236 36 23.
2. Z kim mogą się Państwo kontaktować się w sprawie danych osobowych?
W ramach wdrożenia ochrony danych osobowych w naszej firmy, została podjęta decyzja o niewyznaczaniu inspektora ochrony danych osobowych z uwagi na fakt, że w naszej sytuacji nie jest to obowiązkowe. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością mogą się Państwo kontaktować pod adresem e-mail: kontakt@csncalma.pl.
3. Jakie informacje na Państwa temat posiadamy?
W zależności od celu, możemy przetwarzać następujące informacje na Państwa temat:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- dane zawarte w korespondencji e-mail,
- szczegóły zamówień składanych w sklepie internetowym,
- numer rachunku bankowego,
- adres IP,
- przybliżona lokalizacja,
- statystyki związane z otrzymywanymi newsletterami,
- treść komentarzy i opinii dodanych na stronie,
- zainteresowania określonymi tematami,
- nazwa firmy (jeśli dotyczy),
- numer NIP (jeśli dotyczy).
Zakres przetwarzanych danych opisaliśmy precyzyjnie w odniesieniu do każdego celu przetwarzania. Informacje w tym zakresie znajdują się w dalszej części niniejszej polityki.
Co więcej, korzystamy z narzędzi, które gromadzą na Państwa temat szereg informacji związanych z korzystaniem z naszej strony internetowej. Chodzi, w szczególności, o następujące informacje:
- informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej,
- przeglądane podstrony,
- czas spędzony na stronie,
- przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
- kliknięcia w poszczególne linki,
- źródło, z którego przechodzą Państwo do strony,
- przedział wieku, w którym się Państwo znajdują,
- płeć,
- przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości,
- Państwa zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.
Informacja te określane są w dalszej części niniejszej polityki prywatności jako „Informacje Anonimowe”.
Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Ponieważ informacje Anonimowe gromadzone są przez zewnętrzne narzędzia, z których korzystamy (narzędzia zostały szczegółowo omówione w dalszej części polityki prywatności), Informacje Anonimowe przetwarzane są również przez dostawców narzędzi na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności.
Informacje Anonimowe wykorzystywane są również przez dostawców poszczególnych narzędzi do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przez oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych w poszczególnych serwisach, witrynach i aplikacjach.
4. Skąd mamy Państwa dane osobowe?
W większości przypadków sami je Państwo przekazują. Dzieje się tak, gdy:
- rejestrują Państwo konto użytkownika,
- składają Państwo zamówienie,
- przesyłają reklamację lub odstępujesz od umowy,
- zapisują Państwo się do newslettera,
- dodają Państwo komentarz lub opinię,
- kontaktują się Państwo za pośrednictwem poczty elektronicznej,
- obserwują Państwo profile w mediach społecznościowych lub wchodzą w interakcję z treściami publikowanymi w mediach społecznościowych.
Ponadto, część informacji na Państwa temat może być automatycznie gromadzona przez narzędzia, z których korzystamy:
- mechanizm strony i systemu newsletterowego gromadzą Państwa adres IP,
- mechanizm systemu newsletterowego gromadzi informacje na temat Państwa aktywności w odniesieniu do treści przesyłanych Państwu w ramach newslettera, takich jak otwarcia wiadomości, klikanie w linki itp.
Narzędzia zewnętrzne wykorzystujące pliki cookies (narzędzia zostały szczegółowo opisane w dalszej części polityki prywatności) gromadzą informacje Anonimowe związane z Państwa działaniami podejmowanymi w ramach strony. Gromadzą Informacje Anonimowe związane z Państwa działaniami podejmowanymi w ramach strony.
5. Czy Państwa dane są bezpieczne?
Dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych. Przeanalizowaliśmy ryzyka, jakie wiążą się z poszczególnymi procesami przetwarzania Państwa danych, a następnie wdrożyliśmy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Na bieżąco monitorujemy stan infrastruktury technicznej, przyglądamy się stosowanym procedurom, wprowadzamy konieczne usprawnienia. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących Państwa danych osobowych, jesteśmy do Państwa dyspozycji pod adresem kontakt@csncalma.pl.
6. W jakich celach przetwarzamy Państwa dane osobowe?
Tych celów jest więcej niż jeden. Poniżej znajduje się ich lista, a następnie bardziej szczegółowe omówienie. Poszczególnym celom przyporządkowane zostały również odpowiednie podstawy prawne przetwarzania:
- obsługa konta użytkownika – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- obsługa zamówienia – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- odzyskiwanie porzuconego koszyka – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa komentarzy – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- realizacja obowiązków podatkowych i księgowych – art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami prawa podatkowego,
- tworzenie archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń – art.6 ust.1 lit. F RODO,
- tworzenie grup odbiorców na Facebooku – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- obsługa mediów społecznościowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- analiza i statystyka z wykorzystaniem wyłącznie Informacji Anonimowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- marketing własny z wykorzystaniem wyłącznie Informacji Anonimowych – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- zapewnienie funkcjonowania odtwarzacza YouTube oraz SoundCloud, wtyczek społecznościowych oraz komentarzy z wykorzystaniem wyłącznie informacji Anonimowych – art.6 ust. 1 lit. f RODO.
Konto użytkownika – szczegóły
Zakładając konto użytkownika, muszą Państwo podać dane niezbędne do założenia konta: adres e-mail i hasła. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta.
W ramach edycji danych konta mogą Państwo podać swoje dalej idące dane, w szczególności dane, które mogą być wykorzystywane przy składaniu zamówień, takie jak imię i nazwisko, adres zamieszkania lub miejsca wykonywania działalności, numer NIP, numer telefonu. Jeżeli zakładają Państwo konto poprzez integrację z kontem w serwisie społecznościowym, na podstawie Państwa uprzedniej autoryzacji uzyskamy dostęp do określonych danych zgromadzonych w ramach konta w serwisie społecznościowym ( imię i nazwisko, adres e-mail, zdjęcie profilowe).
Ponadto, nasz system wykorzystywany do obsługi kont użytkowników zapisuje Państwa numer IP, z którego Państwo korzystali, rejestrując konto użytkownika.
W każdej chwili mogą Państwo zmodyfikować informacje na Państwa temat przekazane w związku z rejestracją konta użytkownika. W sytuacji jednak, w której założyli Państwo konto z wykorzystaniem integracji z kontem w serwisie społecznościowym, dane pobrane z tego serwisu społecznościowego nie są możliwe do zmodyfikowania.
Dane przekazane przez Państwa w związku z założeniem konta przetwarzane są w celu świadczenia na Państwa rzecz usługi drogą elektroniczną polegającej na zapewnieniu Państwu możliwości korzystania z konta użytkownika. Usługa ta świadczona jest na podstawie umowy zawieranej na zasadach opisanych w regulaminie, co oznacza, że w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
Dane będą przechowywane przez czas funkcjonowania konta użytkownika, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń związanych z usługą konta użytkownika.
Zamówienia – szczegóły
Składając zamówienie, muszą Państwo podać dane niezbędne do jego realizacji: adres e-mail, imię i nazwisko, adres do wysyłki (w przypadku produktów fizycznych), numer telefonu, dane do faktury. Ponadto, system wykorzystywany do obsługi procesu zamówienia, zapisuje Państwa numer IP, z którego korzystali Państwo, składając zamówienie. Każde zamówienie zapisywane jest w bazie, co oznacza, że Państwa danym osobowym przypisanym do zamówienia towarzyszą również informacje dotyczące zamówienia, takie jak data i godzina złożenia zamówienia, numer identyfikacyjny zamówienia, identyfikator transakcji, przedmiot zamówienia, cena, sposób i termin płatności, data i godzina pobrania zakupionych treści cyfrowych.
Dane zgromadzone w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu:
- wykonania umowy zawieranej poprzez złożenie zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie wystawiania faktur),
- uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacji pozostałych obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych),
- włączenia do archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane o zamówieniach przetwarzane są przez cały czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
Prosimy pamiętać również, że mamy obowiązek przechowywać dokumentację księgową, która może zawierać Państwa dane osobowe, przez okres wymagany przepisami prawa.
W każdej chwili mogą Państwo uzyskać dostęp do danych o swoich zamówieniach. Sprostowanie tych danych nie jest jednak możliwe, za wyjątkiem noty lub faktury korygującej, jeżeli została wystawiona błędnie. Informujemy, że do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z umowy widzimy swój nadrzędny interes w przechowywaniu danych o zamówieniach.
Odzyskiwanie porzuconego koszyka – szczegóły
Jeżeli rozpoczną Państwo proces składania zamówienia, ale go nie ukończą, nasz system odnotuje ten fakt, aktywując mechanizm odzyskania porzuconego koszyka. Mechanizm ten polega na tym, że przez jakiś czas będziemy wysyłać do Państwa wiadomości przypominające o możliwości finalizacji zamówienia. Opieram się w tym zakresie na moim prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Interes ten polega na marketingu własnych produktów i usług. Mogą się Państwo sprzeciwić otrzymywaniu wiadomości w ramach mechanizmu odzyskiwania porzuconych koszyków, klikając w stosowny link zawarty w otrzymanej wiadomości.
Reklamacje i odstąpienia od umowy – szczegóły
Jeżeli składają Państwo reklamację lub odstępują od umowy, to przekazują Państwo dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmują imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.
Dane przekazane w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy, a następnie w celach archiwalnych, co stanowi prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Dokumenty reklamacyjne będą przechowywane do czasu upływu terminu uprawnień z rękojmi. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy będą przechowywane wraz z dokumentacją księgową przez okres wymagany przez przepisy prawa.
Newsletter – szczegóły
Zapisując się do newslettera, przekazują Państwo swoje imię oraz adres e-mail. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by zapisać się do newslettera.
Dane przekazane w związku z zapisem do newslettera, wykorzystywane są w celu przesyłania Państwu newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas zapisywania się do newslettera.
Jeżeli chodzi o przetwarzanie informacji, które nie pochodzą od Państwa, a zostały zebrane automatycznie przez system mailingowy, opieram się w tym zakresie na moim prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającym na analizie zachowań subskrybentów newslettera w celu optymalizacji działań mailingowych.
W każdej chwili mogą Państwo zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w dedykowany link znajdujący się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach newslettera lub po prostu kontaktując się z nami.
Pomimo rezygnacji z newslettera, Państwa dane będą nadal przechowywane w bazie w celu identyfikacji subskrybenta powracającego oraz ewentualnej obrony roszczeń związanych z wysyłaniem Państwu newslettera, w szczególności na potrzeby wykazania faktu udzielenia przez Państwa zgody na otrzymywanie newslettera oraz chwili jej wycofania, co stanowi prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
W każdej chwili mogą Państwo zmodyfikować swoje dane podane na potrzeby otrzymywania newslettera kontaktując się z nami.
Komentarze / opinie – szczegóły
Dodając komentarz, muszą Państwo podać przynajmniej nazwę użytkownika, która będzie przypisana do komentarza (nazwa zawierać może dane osobowe, jak np. imię i nazwisko) oraz adres e-mail. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne by dodać komentarz.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadku systemu komentarzy jest prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO, a który polega w tym przypadku na obsłudze systemu komentarzy.
Obsługa korespondencji – szczegóły
Kontaktując się za pośrednictwem poczty elektronicznej, w sposób naturalny przekazują Państwo swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.
Państwa dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Państwem, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest również prawnie uzasadniony interes w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Mają Państwo prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami Państwo prowadzili (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Państwa strony.
Obowiązki podatkowe i księgowe – szczegóły
Jeżeli wystawiamy na Państwa rzecz fakturę, to wchodzi ona w skład dokumentacji księgowej, która będzie przechowywana przez okres czasu wymagany przez przepisy prawa. Państwa dane osobowe są w takiej sytuacji przetwarzane w celu realizacji ciążących na nas obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych).
Archiwum – szczegóły
W ramach opisu poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych wskazane zostały terminy przechowywania danych osobowych. Terminy te często związane są z archiwizacją określonych danych na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, odtworzenia przebiegu współpracy z klientem, wymienionej korespondencji, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Opieramy się w tym zakresie na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Grupy odbiorców – szczegóły
Państwa adres e-mail przechowywany w bazie newsletterowej lub w bazie sklepu może zostać przesłany do serwisu Facebook w celu stworzenia grupy odbiorców reklam z wykorzystaniem tegoż adresu e-mail.
Podczas korzystania z tej funkcji adres e-mail jest hashowany przed przesłaniem go do serwisu Facebook w celu utworzenia grupy odbiorców.
Adres e-mail zostanie użyty w procesie dopasowania prowadzonym przez serwis Facebook.
Facebook nie udostępnia adresu e-mail osobom trzecim ani innym reklamodawcom i usuwa adres e-mail niezwłocznie po zakończeniu procesu dopasowywania.
Facebook wdrożył procesy i procedury zapewniające poufność i bezpieczeństwo przesyłanego mu adresu e-mail i zbioru identyfikatorów użytkowników Facebooka tworzących grupę odbiorców powstałą z wykorzystaniem adresu e-mail między innymi poprzez stosowanie technicznych i fizycznych zabezpieczeń.
Stworzenie grupy odbiorców reklam na Facebook z wykorzystaniem Państwa adresu e-mail stanowi prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art.6 ust.1 lit. f RODO. W każdej chwili mogą się Państwo sprzeciwiać wykorzystywaniu Państwa adresu e-mail w tym celu, wystarczy, że napiszą Państwo do mnie w tej sprawie na adres: kontakt@csncalma.pl.
Media społecznościowe – szczegóły
Jeżeli obserwują Państwo nasze profile w serwisach społecznościowych lub wchodzą w interakcję z treściami publikowanymi przez nas w mediach społecznościowych, w naturalny sposób widzimy Państwa dane, które są publicznie dostępne w Państwa profilu społecznościowym. Przetwarzamy te dane wyłącznie w obrębie danego serwisu społecznościowego i wyłącznie w celu obsługi danego serwisu społecznościowego, co stanowi prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Korzystanie przez Państwa z serwisów społecznościowych podlega regulaminom i politykom prywatności administratorów tych serwisów, a ci administratorzy świadczą na Państwa rzecz, w pełni samodzielnie i niezależnie, usługi drogą elektroniczną.
Zachęcamy do świadomego korzystania z serwisów społecznościowych i dbania o swoją prywatność w ich obrębie, w szczególności poprzez rozważny dobór upublicznianych treści i zarządzanie ustawieniami prywatności.
Analiza i statystyka – szczegóły
Prowadzimy działania analityczne i statystyczne z wykorzystaniem narzędzi opisanych szczegółowo w dalszej części polityki prywatności. W ramach narzędzi analitycznych mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Tak jak wspomniane zostało wcześniej, Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Przetwarzanie Informacji Anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadniony interes polega na tworzeniu, przeglądaniu i analizowaniu statystyk związanych z aktywnością użytkowników na stronie w celu wyciągania wniosków pozwalających na późniejszą optymalizację strony internetowej.
Nie jesteśmy w stanie zapewnić Państwu dostępu do Informacji Anonimowych na Państwa temat, ponieważ żadnych z Informacji Anonimowych nie jesteśmy w stanie przypisać do żadnego konkretnego użytkownika. Z poziomu narzędzi zewnętrznych mamy wgląd wyłącznie do zbioru statystyk i informacji nieprzypisanych do konkretnych osób.
Marketing własny – szczegóły
Prowadzimy działania marketingowe z wykorzystaniem narzędzi zewnętrznych opisanych szczegółowo w dalszej części polityki prywatności. W ramach narzędzi marketingowych mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Tak jak wspomniane zostało wcześniej, Informacje Anonimowe same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych, ponieważ nie pozwalają nam na Państwa identyfikację oraz nie zestawiamy ich z typowymi danymi osobowymi, jakie gromadzimy na Państwa temat. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę rygorystyczne orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i podzielone zdania wśród prawników, z ostrożności, na wypadek, gdyby Informacjom Anonimowym został przypisany charakter danych osobowych, zawarte zostały w niniejszej polityce prywatności również szczegółowe wyjaśnienia w zakresie przetwarzania tych informacji.
Przetwarzanie Informacji Anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadniony interes polega na tworzeniu Niestandardowych Grup Odbiorców w oparciu o Informacje Anonimowe oraz targetowaniu reklam w oparciu o Informacje Anonimowe, które to działania mieszczą się w ramach marketingu własnych produktów i usług.
Nie jesteśmy w stanie zapewnić Państwu dostępu do Informacji Anonimowych na Państwa temat, ponieważ żadnych z Informacji Anonimowych nie jesteśmy w stanie przypisać do żadnego konkretnego użytkownika. Z poziomu narzędzi zewnętrznych mamy wgląd wyłącznie do zbioru statystyk i informacji nieprzypisanych do konkretnych osób.
7. Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?
Okresy przechowywania danych zostały wskazane odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania. Odnajdą Państwo te informacje w ramach szczegółów poświęconych każdemu odrębnemu celowi przetwarzania. Większość danych usuwanych jest po upływie terminu przedawnienia roszczeń.
8. Kim są odbiorcy Państwa danych osobowych?
Zaryzykujemy stwierdzenie, że współczesny biznes nie jest w stanie obejść się bez usług świadczonych przez podmioty trzecie. My również z takich usług korzystamy. Część z tych usług wiąże się z przetwarzaniem Państwa danych osobowych. Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu Państwa danych osobowych, to:
- hostingodawca, który przechowuje dane na serwerze,
- dostawca usługi chmury obliczeniowej, w której przechowywane są pliki mogące zawierać Państwa dane osobowe,
- dostawca systemu mailingowego, w którym przechowywane są Państwa dane, jeżeli są Państwo subskrybentem newslettera,
- dostawca systemu CRM, w którym przechowujemy Państwa dane w celu usprawnienia procesu obsługi klienta oraz w celach archiwalnych,
- dostawca systemu do fakturowania, w którym przechowywane są Państwa dane w celu wystawienia faktury,
- biuro rachunkowe, które przetwarza Państwa dane widoczne na fakturach,
- podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, który uzyskuje dostęp do danych, jeżeli prowadzone prace techniczne dotyczą obszarów, w których znajdują się dane osobowe,
- pozostali podwykonawcy, którzy uzyskują dostęp do danych, jeżeli zakres ich działań wymaga takowego dostępu.
Wszystkie podmioty wymienione powyżej przetwarzają Państwa dane na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych i gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, Państwa dane mogą być udostępnione radcy prawnemu lub adwokatowi związanemu tajemnicą zawodową. Potrzeba może wynikać z konieczności skorzystania z pomocy prawnej wymagającej dostępu do Państwa danych osobowych.
Państwa dane osobowe mogą być również przekazywane do urzędów skarbowych w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo-rozliczeniowo-księgowych. Chodzi w szczególności o wszelkie deklaracje, raporty, sprawozdania i inne dokumenty księgowe, w których znajdują się Państwa dane osobowe.
Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury.
Państwa dane udostępniane są firmom kurierskim w zakresie niezbędnym do dostarczenia zamówienia w przypadku produktów fizycznych. Firmy te stają się niezależnymi administratorami Twoich danych osobowych.
Co więcej, gdy chodzi o Informacje Anonimowe, dostęp do nich mają dostawcy narzędzi lub wtyczek, które gromadzą Informacje Anonimowe. Dostawcy tych narzędzi są samodzielnymi administratorami danych w nich gromadzonych i mogą udostępniać te dane na zasadach określonych przez siebie we własnych regulaminach i politykach prywatności, na co nie mamy wpływu.
9. Czy przekazujemy Państwa dane do państw trzecich?
Tak, część operacji przetwarzania Państwa danych osobowych może wiązać się z ich przekazywaniem do państw trzecich.
Przekazujemy Państwa dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych.
10. Czy korzystamy z profilowania?
Nie podejmujemy wobec Państwa decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywoływałyby wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływały.
Owszem, korzystamy z narzędzi, które mogą podejmować określone działania w zależności od informacji zebranych w ramach mechanizmów śledzących, ale uważamy, że działania te nie mają istotnego wpływu na Państwo, ponieważ nie różnicują Państwa sytuacji jako klienta, nie wpływają na warunki umowy, jaką mogą Państwo zawrzeć itp.
Korzystając z określonych narzędzi, możemy np. kierować do Państwa spersonalizowane reklamy w oparciu o wcześniejsze działania podjęte przez Państwo w ramach strony czy też podpowiadać Państwu produkty, które mogą Państwa zainteresować. Mowa tutaj o tzw. reklamie behawioralnej. Zachęcamy do pogłębienia wiedzy na temat reklamy behawioralnej, w szczególności w zakresie kwestii związanych z prywatnością.
11. Jakie mają Państwo prawa w związku z przetwarzaniem danych?
RODO przyznaje Państwu następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych (jeżeli Państwa zdaniem nie ma podstaw, aby Państwa dane były przetwarzane, mogą się Państwo domagać ich usunięcia),
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (mogą Państwo żądać, aby przetwarzanie danych zostało ograniczone wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Państwem działań, jeżeli w Państwa opinii mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (mają Państwo prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; powinni Państwo wskazać szczególną sytuację, która Państwa zdaniem uzasadnia zaprzestanie przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać Państwa dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania danych są nadrzędne wobec Państwa praw lub też, że Państwa dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
- prawo do przenoszenia danych (mają Państwo prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które dostarczyli Państwo na podstawie umowy lub Państwa zgody; mogą Państwo zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę Państwo wyrazili,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (jeżeli stwierdzą Państwo, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, mogą Państwo złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).
Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Państwu, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Państwu w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Państwa danych osobowych.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Państwu zawsze – jeżeli uznają Państwo, że przy przetwarzaniu Państwa danych osobowych doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, mają Państwo możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zawsze mogą również zwrócić się Państwo z żądaniem udostępnienia Państwu informacji o tym, jakie dane na Państwa temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślą Państwo wiadomość na adres kontakt@csncalma.pl. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Państwa informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail mogą Państwo wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
12. Czy korzystamy z cookies i czym one właściwie są?
Nasza strona internetowa, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Państwa urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach.
Niektóre używane cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Państwa urządzeniu końcowym i umożliwiają rozpoznanie Państwa przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
13. Na jakiej podstawie korzystamy z plików cookies?
Z plików cookies korzystamy na podstawie Państwa zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia na Państwa rzecz usługi drogą elektroniczną.
Pliki cookies, które nie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną, pozostają zablokowane do czasu wyrażania przez Państwa zgody na korzystanie z plików cookies. Podczas Państwa pierwszej wizyty na stronie wyświetlamy komunikat z pytaniem o zgodę wraz z możliwością zarządzania plikami cookies, tj. zdecydowania, na które pliki cookies się Państwo godzą, a które chcą Państwo blokować.
Prosimy pamiętać, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na stronie internetowej oraz powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
14. Czy mogą Państwo wyłączyć pliki cookies?
Tak, mogą Państwo zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Mogą Państwo blokować wszystkie lub wybrane pliki cookies. Mogą Państwo również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili mogą Państwo również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.
Przeglądarki internetowe oferują również możliwość korzystania z trybu incognito. Można z niego skorzystać, jeśli nie chcą Państwo, by informacje o odwiedzonych stronach i pobranych plikach zostały zapisane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookie utworzone w trybie incognito są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien tego trybu.
Dostępne są również wtyczki do przeglądarek umożliwiające kontrolę nad plikami cookies, takie jak np. Ghostery. Opcję kontroli nad plikami cookies może zapewniać również dodatkowe oprogramowanie, w szczególności pakiety antywirusowe itp.
Prosimy pamiętać, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na stronie internetowej oraz powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
15. W jakich celach korzystamy z plików cookies własnych?
Pliki cookies własne wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów strony, takich jak zapamiętywanie zawartości koszyka przez określony czas po dodaniu do niego wybranych produktów, prawidłowe przesyłanie formularzy widocznych na stronie, obsługa form newsletterowych itp.
W plikach cookies własnych przechowywana jest również informacja o zdefiniowanych przez Państwa ustawieniach cookies dokonanych z poziomu mechanizmu do zarządzania plikami cookies.
16. Jakie pliki cookies podmiotów trzecich są wykorzystywane?
W ramach strony internetowej funkcjonują następujące pliki cookies podmiotów trzecich:
- Google Analitycs,
- Google Ads,
- Facebook Connect i inne wtyczki społecznościowe,
- SoundCloud,
- YouTube.
Szczegóły dotyczące poszczególnych plików cookies podmiotów trzecich opisane zostały poniżej.
Google Analytics – szczegóły
Korzystamy z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji strony internetowej.
W celu korzystania z Google Analytics, zaimplementowany został w kodzie strony specjalny kod śledzący Google Analytics. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W każdej chwili mogą Państwo zablokować kod śledzący Google Analytics, instalując dodatek do przeglądarki udostępniany przez Google.
Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Państwa korzystaniu ze strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Google, które mogą znajdować się w całym świecie i tam są przechowywane.
Z uwagi na aktywowaną anonimizację adres IP, Państwa adres IP jest skracany przed przekazaniem dalej. Tylko w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP jest przekazywany do serwerów Google i dopiero tam skracany. Zanonimizowany adres IP przekazany przez Państwa przeglądarkę w ramach Google Analytics co do zasady nie jest łączony z innymi danymi Google.
Podkreślamy, że w ramach Google Analytics mamy dostęp wyłącznie do Informacji Anonimowych.
Usługi Google Analytics i Google Analytics 360 uzyskały certyfikat niezależnego standardu bezpieczeństwa ISO 27001. ISO 27001 jest jednym z najczęściej uznawanych standardów na świecie i poświadcza spełnianie odpowiednich wymogów przez systemy obsługujące Google Analytics i Google Analytics 360.
Google Ads – szczegóły
Korzystamy z funkcji remarketingowych dostępnych w ramach systemu Google AdWords obsługiwanego przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.
Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Państwa urządzeniu plik remarketing cookie firmy Google, który zbiera informacje na temat Państwa aktywności na stronie. Dzięki zgromadzonym w ten sposób informacjom jesteśmy w stanie wyświetlać Państwu reklamy w ramach sieci Google w zależności od Państwa zachowań na stronie.
Podkreślamy, że korzystając z Google Ads, korzystamy wyłącznie z Informacji Anonimowych.
Korzystając z Google AdWords, jesteśmy jedynie w stanie definiować grupy odbiorców, do których chcielibyśmy, by nasze reklamy docierały. Na tej podstawie Google podejmuje decyzję, kiedy i w jaki sposób zaprezentuje Państwu reklamę.
Dalsze przetwarzanie informacji ma miejsce tylko wtedy, gdy wyrazili Państwo zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania z Państwa kontem oraz wykorzystanie informacji z Państwa konta Google do personalizowania reklam, które wyświetlane są na stronach internetowych. W takiej sytuacji Google wykorzysta Państwa dane w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo zebrane informacje z innymi posiadanymi danymi, aby utworzyć grupy docelowe.
Jeżeli nie chcą Państwo otrzymywać personalizowanych reklam, mogą Państwo zarządzać ustawieniami reklam bezpośrednio po stronie Google: https://adssettings.google.com/.
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółami związanymi z wykorzystywaniem przez Google danych z witryn i aplikacji, które korzystają z usług Google, zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Facebook Custom Audiences – szczegóły
W ramach systemu reklam Facebook Ads zapewnianego przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304, USA, korzystamy z funkcji Niestandardowych Grup Odbiorców w celu kierowania do określonych grup użytkowników targetowanych przekazów reklamowych. Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.
W celu kierowania do Państwa reklam spersonalizowanych pod kątem Państwa zachowań na stronie, zaimplementowany został w ramach strony Pixel Facebooka, który w sposób automatyczny gromadzi informacje o Państwa korzystaniu z witryny. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Facebooka, która mogą znajdować się na całym świecie, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).
Informacje zbierane w ramach Pixela Facebooka są anonimowe, tj. nie pozwalają nam na Państwa identyfikację. W zależności od Państwa aktywności na stronie mogą Państwo trafić do określonej grupy odbiorców, ale w żaden sposób nie identyfikujemy poszczególnych osób należących do tych grup.
Pixel Facebooka może śledzić i odnotowywać m.in. następujące Państwa zachowania:
- wyświetlenie zawartości określonej strony,
- przejście do kasy w ramach sklepu,
- sfinalizowanie zakupu w ramach sklepu,
- wypełnienie określonego formularza, np. zapisu do newslettera.
Informujemy Państwa jednak, że Facebook może łączyć zbierane informacje z innymi informacjami o Państwu zebranymi w ramach korzystania przez Państwa z serwisu Facebook i wykorzystywać dla swoich własnych celów, w tym marketingowych. Takie działania Facebooka nie są już zależne ode nas, a informacji o nich można szukać bezpośrednio w polityce prywatności Facebooka. Z poziomu swojego konta na Facebooku można również zarządzać swoimi ustawieniami prywatności. Tutaj znajdą Państwo przydatne informacje w tym zakresie.
Facebook Connect i inne wtyczki społecznościowe – szczegóły
Na naszej stronie internetowej używane są wtyczki, przyciski i inne narzędzia społecznościowe, zwane dalej łącznie „wtyczkami”, udostępniane przez serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, LinkedIN, Twitter.
Wyświetlając stronę internetową zawierającą wtyczkę danego serwisu społecznościowego, Państwa przeglądarka przesyła do administratora tego serwisu społecznościowego informację o odwiedzinach. Ponieważ wtyczka jest fragmentem serwisu społecznościowego wbudowanym w stronę, przeglądarka wysyła informację o żądaniu pobrania zawartości danego serwisu społecznościowego na stronę.
Wtyczki gromadzą pewne informacje na Państwa temat, takie jak identyfikator użytkownika, odwiedzana witryna, data i godzina oraz inne informacje dotyczące przeglądarki internetowej.
Administratorzy serwisów społecznościowych wykorzystują część tych informacji, aby personalizować warunki oglądania naszej strony.
Informacje gromadzone przez wtyczki mogą być również wykorzystywane przez administratorów serwisów społecznościowych w ich własnych celach, takich jak np. doskonalenie własnych produktów, tworzenie profili użytkowników, analiza i optymalizacja własnych działań, targetowanie reklam. Nie mamy realnego wpływu na to, w jaki sposób informacje gromadzone przez wtyczki są następnie wykorzystywane przez administratorów serwisów społecznościowych. Szczegółów w tym zakresie można szukać w regulaminach i politykach prywatności poszczególnych serwisów społecznościowych.
Wtyczki serwisów społecznościowych gromadzą i przekazują informacje do administratorów tych serwisów nawet wtedy, gdy przeglądają Państwo naszą stroną nie będąc zalogowanym do swojego konta w serwisie społecznościowym. Wtedy jednak przeglądarka wysyła bardziej ograniczony zestaw informacji.
Jeśli zalogowali się Państwo do jednego z serwisów społecznościowych, to administrator serwisu będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Państwa profilu w danym serwisie społecznościowym.
Jeśli nie chcą Państwo, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio Państwa profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie należy wylogować się z tego serwisu. Można również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
Ponadto, korzystanie z niektórych wtyczek może wiązać się z publikowaniem określonych informacji w ramach Państwa profili społecznościowych.
Jeżeli chodzi o szczegóły związane z przetwarzaniem przez administratorów serwisów społecznościowych informacji gromadzonych przez wtyczki, w szczególności o cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalsze przetwarzanie i wykorzystanie przez administratorów, jak również możliwość kontaktu oraz Państwa prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Państwa prywatności, wszystko znajdą Państwo w politykach prywatności poszczególnych usługodawców.
YouTube – szczegóły
Na naszej stronie osadzane są widgety YouTube pozwalające odtwarzać nagrania dostępne w serwisie YouTube bezpośrednio z naszej strony. Serwis YouTube obsługiwany jest przez Google LLC.
Wideo osadzone są na stronie w trybie ochrony prywatności. Bazując na informacjach udostępnianych przez YouTube, oznacza to, że żadne pliki cookies nie są zapisywane na Państwa urządzeniu ani Google nie gromadzi jakichkolwiek informacji na Państwa temat, dopóki nie odtworzą Państwo nagrania.
Gdy odtwarzają Państwo nagranie, YouTube zapisuje na Państwa urządzeniu pliki cookies i otrzymuje informacje, że odtworzyli Państwo nagranie z poziomu określonej strony internetowej, nawet jeśli nie posiadają Państwo konta Google czy nie są Państwo akurat zalogowani. Jeśli zalogowali się Państwo do konta Google, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na naszej stronie do Państwa konta. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez Google, jak również możliwość kontaktu oraz Państwa prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Państwa prywatności zostały opisane w polityce prywatności Google.
Jeśli nie chcą Państwo, aby Google przyporządkowywał dane zebrane w trakcie odtwarzania wideo bezpośrednio Państwa profilowi, przed odtworzeniem wideo należy wylogować się ze swojego konta. Można również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
Informacje gromadzone w ramach plików cookies związanych z osadzonymi na naszej stronie filmami z serwisu YouTube wykorzystywane są przez Google w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania widgetu, analizy i optymalizacji w zakresie świadczonych przez YouTube usług, jak również w celach personalizacji i reklamy.
Prosimy pamiętać, że odtwarzając nagrania dostępne w serwisie YouTube, korzystają Państwo z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Google LLC. Google LLC jest samodzielnym, niezależnym podmiotem świadczącym na Państwa rzecz usługi drogą elektroniczną. Szczegółów w zakresie zasad korzystania z YouTube, w tym ochrony prywatności, możesz szukać w dokumentach udostępnianych bezpośrednio przez YouTube:
- regulamin: https://www.youtube.com/t/terms,
- polityka prywatności: https://policies.google.com/privacy.
17. Czy śledzimy Państwa zachowania podejmowane w ramach naszej strony internetowej?
Tak, korzystamy z narzędzi Google Analitics, GoogleAsWords, Facebook Custom Audience, które wiążą się z gromadzeniem informacji na temat Państwa aktywności na naszej stronie. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w ramach pytania poświęconego plikom cookies podmiotów trzecich, dlatego nie będziemy powtarzać tych informacji również tutaj.
18. Czy kierujemy do Państwa targetowane reklamy?
Tak, korzystamy z Facebook Ads oraz Google Ads, w ramach których możemy kierować reklamy do określonych grup docelowych zdefiniowanych w oparciu o różne kryteria, takie jak wiek, płeć, zainteresowania, zawód, praca, działania podejmowane uprzednio w ramach naszej strony. Narzędzia te zostały szczegółowo opisane w ramach pytania poświęconego plikom cookies podmiotów trzecich, dlatego nie powtarzam tych informacji również tutaj.
19. W jaki sposób mogą Państwo zarządzać swoją prywatnością?
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w wielu miejscach tej polityki prywatności przy okazji opisywania poszczególnych narzędzi, reklamy behawioralnej, zgody na cookies itp. Niemniej jednak, dla Państwa wygody zebraliśmy jeszcze raz te informacji w jednym miejscu. Poniżej znajdą Państwo listę możliwości zarządzania swoją prywatnością:
- ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej,
- wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery,
- dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies,
- tryb incognito w przeglądarce internetowej,
- ustawienia reklamy behawioralnej, np. youronlinechoices.com.
20. Czym są logi serwera?
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Państwa adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego Państwo korzystają. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu Państwa identyfikacji.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
21. Czy jest jeszcze coś, o czym powinni Państwo wiedzieć?
Jak Państwo widzą, tematyka przetwarzania danych osobowych, wykorzystywania plików cookies i zarządzania ogólnie pojętą prywatnością jest dość skomplikowana. Dołożyliśmy wszelkich starań, by niniejszy dokument dostarczył Państwu jak najdalej idącej wiedzy w ważnych dla Państwa kwestiach. Jeżeli cokolwiek jest dla Państwa niejasne, chcą Państwo dowiedzieć się więcej lub po prostu porozmawiać o Państwa prywatności, prosimy o kontakt na adres: kontakt@csncalma.pl.
22. Czy ta polityka prywatności może podlegać zmianom?
Tak, możemy modyfikować tę politykę prywatności, w szczególności ze względu na zmiany technologiczne oraz zmiany przepisów prawa. Jeżeli są Państwo zarejestrowanym użytkownikiem, o każdej zmianie polityki prywatności otrzymają Państwo wiadomość.
W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili mogą skontaktować się Państwo z nami, wysyłając wiadomość na adres kontakt@csncalma.pl.